سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
اضطراب

محققان دریافتند که گروه درمانی، روشی موثر برای درمان اضطراب در جوانان است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس نتایج مطالعات جدید محققان دانشگاه آکسفورد در انگلستان، گروه درمانی رفتاری( CBT) می‌تواند بهترین انتخاب برای درمان اختلالات اضطراب در نوجوانان و جوانان باشد.

CBT ، درمانی برای افراد است که به آنها کمک می‌کند با صحبت کردن و ایجاد تغییرات مثبت به شیوه‌ای تفکر و رفتار کنند که بتوانند مشکلات خود را مدیریت کنند.

این روش،  برای درمان اضطراب و افسردگی و همچنین سایر مشکلات روانی و جسمی در بزرگسالان قابل استفاده است و به آنها برای مقابله با مشکلات به شیوه‌ای مثبت کمک می‌کند تا مشکلات را به اجزای کوچکتر تقسیم و سپس به تدریج آنها را حل کنند.

بررسی‌های جدید نشان داده است که گروه درمانی رفتاری CBT، در کاهش علائم اضطراب، نسبت به سایر روان درمانی‌ها به طور معناداری موثرتر و شرایط درمان قابل کنترل است.

 این روش درمانی (CBT) به فرد کمک می‌کند تا درک بهتری از مسائلی که  موجب عدم تعادل می‌شوند پیدا کنند.

از این درمان برای ترس از مکان‌های شلوغ، ترس اجتماعی، استرس، پرخوری، افسردگی، اختلال بعد از حادثه، اختلال دوقطبی، جنون و اختلالات وسواسی اجباری استفاده می‌شود.

اعتقاد بر این است روان درمانی که به شکل گروهی ارائه می‌شود، عموما نتایج بهتری برای بیماران به همراه دارد، زیرا آنها  با محرک‌های اجتماعی و تعامل بیشتر، مواجه خواهند شد.

این مطالعه در بین  7000 شرکت‌کننده انجام و مشخص شد که این روش در بهبود کیفیت زندگی و عملکرد  نوجوانان و جوانان، به طور قابل توجهی موثر است.

گروه‌درمانی، شیوه‌ای از روان درمانی است که در آن یک یا چند درمانگر، بیماران را در یک گروه درمان می‌کنند. در این روش افراد منتخب در گروه‌هایی دسته‌بندی می‌شوند. این گروه‌ها به وسیله یک یا چند درمان‌گر آزموده هدایت می‌شوند. تحت نظارت درمان‌گر و در نتیجه تعامل، اعضای گروه در روند ایجاد تغییرات شخصیتی به یکدیگر کمک می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی