سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

دکترای تخصصی روانشناسی کودکان راهکارهایی برای تعامل بهتر والدین با فرزندان نوجوان ارائه داد.

کلید طلایی والدین برای تعامل با فرزندان  نوجوان

ناهید حاجی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در اتباط با نحوه تعامل والدین با فرزند نوجوانشان اظهارداشت: والدین باید تا قبل از رسیدن فرزندشان به نوجوانی، بذر ارتباط  و تعامل را کاشته و نظارت مستقیم همراه با انعطاف با او داشته باشند.

این دکترای تخصصی روانشناسی کودکان اضافه کرد: والدین باید توجه داشته باشند که خصوصیات رفتاری نوجوان، محصول ارتباطیست که در گذشته با او بر قرار کرده‌اند و در صورتی‌که با کودک ارتباط مناسبی نداشته باشند، هرگز او نمی‌تواند در نوجوانی به والدین اعتماد و با آنها مشورت کند.

وی گفت: در صورت نبود تعامل مناسب، زمان نظارت و اِعمال نظر مستقیم و محسوس گذشته است و والدین به حریم نوجوان نمی توانند وارد شوند، مگر اینکه کلید ورود را در کودکیِ او و با روابط حسنه‌ای که با هم داشته اند، از او گرفته باشند.

حاجی سلیمانی بیان داشت: برای این که نوجوان اجازه مداخله در مشکلات شخصی اش را به والدین بدهد،  باید به به او بفهمانند نگرانش هستند و قصد کمک دارند. طوری رفتار نکنند که انگار شما همه بایدها و نبایدهای زندگی نوجوان را می دانید.
 
این دکترای تخصصی روانشناسی کودکان گفت: والدین برخی مواقع از رفتار فرزندان اگر چه بسیار برافروخته و عصبانی هستند اما تمام تلاششان را باید انجام دهند تا برخوردشان با نوجوان تند نباشد. خیلی آرام اما با صراحت و صداقت کامل در مورد، دوستان ناباب، افت تحصیلی و... با فرزندشان صحبت کنند و جنبه های مثبت و منفی رفتار اشتباهشان را توضیح دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی