سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

https://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/04/07/13950407000004_PhotoA.jpg

دانشمندان به تازگی موفق به کشف ناحیه‌ای از مغز شدند که احساسات معنوی را پردازش می‌کند.

به گزارش  خبرگزاری فارس، چه ما خود را یک فرد مذهبی بدانیم و یا ندانیم بسیاری از ما لحظاتی را در زندگی خود تجربه می‌کنیم که به عنوان «روح معنوی» در نظر گرفته می‌شوند، زمانی که ما یک حس بزرگ‌تری از معنادار بودن، امنیت و یا ارتباط با جهان اطرافمان داریم.

براساس گزارش «ساینس آلرت»، اکنون دانشمندان با اشاره به این نکته که این لحظات معنوی و متعالی در کجای مغز انسان پردازش می‌شود، ناحیه‌ای در قشر آهیانه مغز را شناسایی کردند که به نظر می‌رسد درگیر تجربیاتی فراتر از حالت عادی ما است.

یک محقق و عصب‌شناس دانشگاه «ییل» گفت: تجربیات معنوی حالت‌های قوی هستند که ممکن است تاثیرات عمیقی در زندگی افراد داشته باشند.  

وی افزود: درک مبانی عصبی از تجربیات معنوی ممکن است به ما در درک بهتر نقش خود در انعطاف‌پذیری، بهبود سلامت روان و اختلالات اعتیادآور کمک کند.

این مطالعات بینش جدیدی را در مورد چگونگی رخداد احساسات معنوی در مغز و احساس آرامش و وابستگی همراه با آن ارائه می‌کند که می‌تواند یک نقطه عطفی برای تحقیقات آینده در مورد مکانیسم‌های عصبی بهداشت روان باشد.

محققان می‌گویند با بهبود درک تجربی از چگونگی تجربیات معنوی، ما قادر خواهیم بود به تسهیل یکپارچه‌سازی خردمندانه معنویت برای درمان و پیشگیری در زمینه‌های حالت‌های سلامت روان کمک کنیم.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی