سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
پرخوری

محققان برای اولین‌بار شواهد کافی برای اثبات رابطه بین اختلال پرخوری و پیدایش افکار منفی مربوط به خودکشی را کشف کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایکولوژی تودی، در مطالعه اخیر، اطلاعات وضعیت جسمانی بیش از ۱۴ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه بررسی اولیه نشان داد که پیدایش انگیزه خودکشی و افکار منفی در ذهن افراد چاق بیشتر از کسانی است که از ظاهر خود رضایت بیشتری دارند.

محققان با بررسی دقیق اطلاعات دریافتی از داوطلبان به این نتیجه رسیدند که افکار منفی با ریشه نارضایتی از وضعیت ظاهر در افراد پرخور به میزان ۳۴.۲ درصد با تفکر در مورد خودکشی، ۱۸.۶ درصد با تلاش برای خودکشی و ۱۰ درصد با اقدام به خودکشی در سال گذشته وجود داشته است.

اختلال پرخوری یا BED یک اختلال جدی در تغذیه است که ریشه روحی و روانی دارد؛ به‌طوری‌که فرد مبتلا حتی با وجود غذا خوردن فراوان، احساس سیری نمی‌کند.

در بعضی از شرایط، فرد مبتلا به این سندرم ممکن است از رفتار خود خجالت بکشد، اما اثر روانی این بیماری بسیار قدرتمند است؛ به گونه‌ای که بیمار هرگز نمی‌تواند در برابر احساس گرسنگی کاذب مقاومت کند.

محققان در ادامه مطالعات بر روی سندرم اختلال پرخوری به این نتیجه رسیدند که احتمال خودکشی زنان در اثر افکار منفی این بیماری بیشتر از مردان است و نتیجه نهایی نشان داد که بین سندرم BED و شاخص توده بدنی BMI ارتباط وجود دارد.

 این ارتباط صرفا بیانگر این است که با ابتلا به سندرم اختلال پرخوری و بالا بودن شاخص BMI یا قرار گیری در گروه افراد چاق احتمال خودکشی به مراتب بیشتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی