سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
عصبانیت و خشم یک عکس العمل کاملا طبیعی یک انسان سالم است اما اگر کنترل نشود می تواند منجر به ایجاد مشکلات اساسی و جدی شود.

چگونه با یک فرد عصبانی برخورد کنیم؟به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصبانیت و خشم یک عکس العمل کاملا" طبیعی یک انسان سالم است اما اگر کنترل نشود می تواند منجربه ایجاد مشکلات اساسی و جدی در روابط شخصی و درگیری در میان همکاران شود و حتی ممکن است سلامت انسان را به خطر بیندازد. در این جا چند روش برای آرام کردن افراد عصبانی و به حداقل رساندن نتایج منفی خشم ها و عصبانیت های کنترل نشده ارائه می کنیم.


از صدای آرام و آهسته استفاده کنید

معمولا وقتی یک نفر عصبانی است و با صدای بلند صحبت می کند ،شخصی که می خواهد او را آرام کند نیز نا خودآگاه با او با صدای بلند صحبت می کند و حتی گاهی بلندتر از فرد عصبانی حرف می زند زیرا گمان می کند با این کار فرد عصبانی بیشتر به حرفهای او توجه خواهد کرد غافل از اینکه این کار آنها همه چیز را بدتر می کند و باعث می شود فرد عصبانی صدایش را بلندتر کند و حتی داد بزند. بنا براین با تن صدای معمولی و همیشگی تان با فرد عصبانی صحبت کنید . اغلب وقتی با افراد عصبانی آرام صحبت می کنید او هم صدایش را پایین می آورد تا صدای شما را بشنود .


پایین آوردن تن صدای خودمان

صدا نوعی انرژی است که باعث ایجاد هیجان در فرد می شود، وقتی ما صدایمان را بلند می کنیم در واقع انرژی زیادی را به مخاطب خود القا کرده و باعث برآشفتن او می شویم. اما وقتی صدایمان را پایین می آوریم اولا که فرد برای شنیدن صحبت ما خودبه خود مجبور است صدای خود را پایین بیاورد، ثانیا وقتی می بیند که ما آرام صحبت می کنیم، دلیلی برای بلند صحبت کردن و به در و دیوار کوبیدن نمی یابد و نیز شاید کمی به فکر آبروی خود بیفتد.


شنونده باشید

معمولا آدمها وقتی احساس می کنند کسی به حرفشان گوش نمی دهد عصبانی می شوند بنا براین برای آرام کردن فرد عصبانی می توانید از جمله هایی مانند " حرفهایت را می شنوم ، متوجه هستم که عصبانی هستید ، فکر نکن برای کسی اهمیت نداری " ، استفاده کنید و حتی اگر حرفی که فرد عصبانی به زبان می آورد درست نیست هم اصلابا او بحث نکنید .

شما می توانید وقتی آرام شد با او صحبت کنید اگر در زمان عصبانیت به او بگویید حرفش درست نیست او عصبانی تر می شود و معمولا بحث کردن با آدم عصبانی به هیچ جا نمی رسد و ثمره ای ندارد اما اگر به حرفهای او گوش کنید و از عبارات تسلی دهنده استفاده کنید او کم کم آرام می شود.

درباره کارهای اشتباهی که انجام شده صحبت نکنید

وقتی فردی عصبانی است ، حل کردن مشکلات غیر ممکن است زیرا احساساتی که در اثر خشم زیاد در او ایجاد شده باعث می شود آن فرد نتواند عاقلانه و منطقی فکر کند، بنا براین هرگز درباره اشتباهاتی که باعث خشم او شده صحبت نکنید و هرگز به او نگویید که رفتار و حرفهای او غیر منطقی است و اجازه بدهید او بفهمد که شما دوست دارید در حل مشکل پیش آمده به او کمک کنید اما ترجیح می دهید وقتی او آرام شد درباره آن حرف بزنید.

منبع:lifehack

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی