سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
کتاب کودکان

یک کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی در خراسان ‌جنوبی گفت: دختران و پسران، در رفتار، علایق و نگرش‌ها تفاوت‌هایی دارند که شناخت این تفاوت‌ها راهنمای والدین در چگونگی برخورد با آنان است.

فاطمه حسینی فر، در گفت ‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تفاوت‌های ظاهری بین دختران پسران دارای ابعاد مختلفی مانند بعد عاطفی زبان و گفتار، علایق و گرایش‌ها ونحوه تکامل مغز است. 

وی با اشاره به تفاوت‌های عاطفی دختران و پسران، افزود: دختران تغییرات عاطفی دیگران را سریع‌تر درک می‌کنند و با توجه به احساس وعواطف خود با دیگران ارتباط بر قرارکرده و مراقبت کننده خوبی برای کودکان و بزرگسالان هستند.

این کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی ادامه داد: ارتباط دختران عاطفه مدار است اما ارتباط عاطفی پسران فعالیت مدار است.

حسینی فر با بیان اینکه گفتگو ابزاری است که افراد به شکل‌های مختلفی از آن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: پسران از گفتگو و زبان بیشتر برای انتقال پیام و دختران از گفتگو برای برقرارکردن ارتباط عاطفی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه زبان مهم ترین ابزار برای انتقال عواطف است، اظهار کرد: پسران زمانی که گفتگو می‌کنند دوست دارند مشکلی را حل کنند اما دختران زمانی که صحبت می‌کنند دوست دارند که شنیده شوند.

این کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی درمورد علایق وگرایش‌ها در دختران و پسران، بیان کرد: دختران به مسایل دینی و مذهبی علاقه بسیاری دارند و حس همکاری در آن بیشتر است.

حسینی فر با اشاره به اینکه پسران به مسایل سیاسی و نظری علاقه دارند، افزود: در دختران هر دو نیم کره چپ و راست با یکدیگر رشد کرده اما در پسران نیم کره راست سریع‌تر رشد می‌کند.

وی ادامه داد: تفکر ریاضی در پسران بیشتر نمود پیدا می ‌کند و قدرت هدف گیری آنان مانند تیراندازی و دارت  بهتر از دختران است.

این کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی یادآور شد: در مجموع پسران قدرت عینی قوی ‌تر و دختران قدرت ذهنی بیشتری دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی