سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان کشور در حالی شامگاه دوشنبه به کار خود پایان داد که شماری از برگزیدگان آن، نیاز امروز صنعت کشور را تخصص گرایی، استفاده بهتر از مزیت ها و توجه ویژه به علم روانشناسی برای نفوذ بهتر در بازارها عنوان کردند.
به گزارش ایرنا، مرکز همایش های بین المللی صداوسیما شامگاه دوشنبه میزبان اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان کشور و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت بود.
در این آیین از چهار چهره ماندگار، 18 مدیر جوان، هشت واحد صنعتی، 2 واحد معدنی، سه واحد خدماتی، یک پژوهشگر نمونه و یک شهرک نمونه صنعتی بخش خصوصی تجلیل شد.
یکی از برگزیدگان جشنواره به ایرنا گفت: یکی از مشکلات صنعت این است که می خواهیم همه چیز را خودمان در کشور بسازیم، در حالی که جهان به سمت تخصص گرایی و استفاده از مزیت ها حرکت کرده است.
«امیرحسین شقاقی» افزود: امروزه کشورهای توسعه یافته مزیت های خود را در رشته های مختلف شناسایی و فقط روی آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کنند.
این تولیدکننده صنایع غذایی (انواع کیک، شیرینی، بیسکوئیت، نان و کاکائو) ادامه داد: برای در اختیار گرفتن فناوری روز نیز به دنبال بهترین سازندگان جهان رفتیم و بهترین فرمول ها را برای تولید محصول تهیه کردیم؛ بر این اساس ادعا داریم کیفیت محصولات ما با بهترین های جهان قابل مقایسه و رقابت است.

** موانع داخلی؛ مخرب تر از تحریم خارجی
این تولیدکننده نمونه گفت: بیش از 40 سال است که کشور انواع و اقسام تحریم ها را تجربه کرده و چگونگی دور زدن آنها را به خوبی فرا گرفته ایم.
وی تاکید کرد تحریم های خارجی فقط هزینه های بیشتر را برای شرکت ها به دنبال دارد، در حالی که بیشترین زیان را از «تحریم ها داخلی» متحمل می شویم.
وی به طور نمونه به چند نرخی بودن ارز در کشور اشاره و اضافه کرد: امیدواریم دولت یک بار برای همیشه درباره تک نرخی شدن ارز و آزادسازی قیمت ها تصمیم بگیرد.
شقاقی درباره قانون پیشین بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: مطرح شدن این موضوع به مثابه شلیک به سمت دشمن و مطالبه پوکه از سربازان خودی بود، در حالی که به دلیل تحریم ها در عمل هیچ خطی برای واریز ارز از سوی طرف خارجی برای نقل و انتقالات پولی نیز وجود نداشت.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با مصوبه اخیر دولت، قادر به تهیه نیازهای وارداتی خود با ارز صادراتی هستیم.
برگزیده دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان تاکید کرد «تسلیم شدن را به هیچ عنوان دوست ندارم، زیرا همه چیز خود را از این آب و خاک به دست آورده ایم.با وجود این، برخی مشکلات داخلی کلافه کننده شده است».
شقاقی افزود: برای مثال وقتی کالای مورد نیاز را 2 ماهه از گمرک ترخیص می کنیم، از تولیدکننده ترکیه ای که 2 ساعته کالایش را ترخیص می کند عقب می افتیم؛ در حالی که این رقبا هیچ برتری نسبت به ما ندارند.
وی خواستار «منصف بودن» مسئولان در جنگ اقتصادی امروز شد و گفت: در حالی که حق و حقوق کارمندان و کارگران تغییر محسوسی نداشته، چطور باید افزایش یکباره چند برابری قیمت ها را تحمل کنند و کسی نباید بپرسد که اموراتشان چگونه می گذرد؟
این تولیدکننده برای سال آینده رکود بازار موادغذایی را پیش بینی کرد و بیان داشت: اگر درآمدهای مردم افزایش نیابد، به طور قطع در بازارهای داخلی با مشکل روبرو می شویم.
وی ادامه داد: اگر دولت نمی تواند به افزایش کافی حقوق و دستمزدها اقدام کند، انتظار می رود در مواردی همچون مالیات ها، مالیات بر ارزش افزوده و غیره تسهیلاتی ایجاد کند یا به تولیدکنندگان چند سال مهلت دهد تا جانی دوباره بگیرند.

** ضعف استفاده از روانشناسی در صنعت
استاد دانشگاه و پژوهشگر نمونه دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان نیز به ایرنا گفت: استفاده از علم روانشناسی در صنعت کشور ضعیف است و در طراحی ها، بسته بندی ها و رنگ آمیزی ها کمتر به نیاز جامعه بویژه قشر جوان توجه می شود.
«فاطمه آذرتاش» افزود: اگر امروز صنعت کشور در عرصه جهانی بخوبی عرض اندام نمی کند ناشی از کم توجهی به روانشناسی است.
به گفته وی، در حالی که هزینه های زیادی در کشور صرف تخصص صنعتی افراد می شود اما تاکنون نتوانسته ایم به صورت درست از آنان استفاده کنیم.
آذرتاش یادآوری کرد: برای نمونه به دلیل ضعف در بسته بندی و استفاده از رنگ ها، زعفران ایرانی به صورت فله ای از کشور خارج و در بسته بندی های شکیل و زیبا با چند برابر قیمت وارد کشور می شود.
به گفته این استاد دانشگاه، تحقیقات نشان داده است کارفرمایان حتی اگر به ارگونومی (دانش بکارگیری اطلاعات علمی درباره انسان برای طراحی محیط کار) و مواردی همچون زاویه پشتی صندلی کارکنان توجه کنند، استرس ها، خستگی ها و ناکارآمدی افراد کاهش می یابد و از شغل خود رضایت بیشتری خواهند داشت.
آذرتاش اضافه کرد: مطابق پژوهش ها، حتی اگر بتوانیم روی رضایت خانوادگی و زناشویی افراد کار کنیم رضایت شغلی و کارایی آنان افزایش می یابد.
وی بیان داشت: بسیاری افراد وارد مشاغلی می شوند که پیشرفت و ارتقایی در آن وجود ندارد، این رویه بتدریج افراد را سرخورده و افسرده می کند.
پژوهشگر نمونه دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان تاکید کرد اگر کارفرمایان در روز دقایقی را به احوالپرسی یا صرف چای با کارکنان اختصاص دهند، حس تعلق آنان به مجموعه بیشتر شده و فرسودگی شغلی کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، در انتخاب برترین چهره‌های ماندگار و مدیران جوان این جشنواره، شاخص هایی همچون مدرک تحصیلی، سوابق تحقیقاتی و پژوهشی، دوره های تخصصی مرتبط طی شده، تالیف، ترجمه و نگارش مقاله، عناوین و افتخارات، سوابق کار تولیدی، اجرایی‌ نظارتی و مدیریتی، ارائه خدمات برجسته ملی و بین المللی و همچنین ثبت ابتکار، اختراع و خلاقیت ها مطرح بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی