سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

اوتیسم یک اختلال رشدی است که بر توانایی برقراری ارتباط کودک با دیگران تاثیر می گذارد. علائم این بیماری تا سن ۲ سالگی در کودک ظاهر می شود.

موثرترین شیوه برای درمان کودکان مبتلا به اوتیسمبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،   کودکان مبتلا به اوتیسم در تولید اصوات گفتاری، پیشرفت زبانی و ارتباط غیرکلامی با مشکلاتی روبرو هستند. از این رو ارتباطات اجتماعی برای این کودکان چالش برانگیز است.

کودکان مبتلا به اوتیسم یا اصلاً حرف نمی‌زنند یا در ساخت جملات مشکل دارند. از این رو گفتار درمانی برای این گروه از کودکان می‌تواند مؤثر باشد.

در این شیوه، متخصص گفتاردرمانی از تکنیک‌های گوناگونی برای تقویت مهارت‌های گفتاری، زبانی، تعاملات اجتماعی و مهارت‌های غیرکلامی بعد از ارزیابی وضعیت کودک استفاده می‌کند.

این تکنیک‌ها می‌تواند شامل درمان‌های تظاهر به بازی، استفاده از علائم و نشانه‌ها، تایپ کردن، استفاده از کتاب‌های مصور همراه با کلمات و اصواتی باشد که کودک نسبت به آنها حساس است. ممکن است درمان شامل تمرین یا حرکت ماهیچه‌های لب و صورت هم باشد.

محققان اذعان می‌کنند تشخیص و درمان سریع و زودهنگام این مشکل می‌تواند به هر ۲ فرد از ۳ کودک اوتیسمی در سن پیش دبستان کمک کند که مهارت‌های ارتباطاتی اش را در کنار فهم بهتر زبان گفتاری تقویت کند.

برخی تحقیقات نشان داده اند که معمولاً کودکانی بیشترین میزان بهبود را در رفتارشان نشان می‌دهند که زودتر تحت گفتار درمانی قرار می‌گیرند.

روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) «روز جهانی آگاهی از اوتیسم» نامگذاری شده است.


منبع:خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی