سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

نماینده ناجا بر لزوم آموزش بهداشت روانی توسط دستگاه ها تاکید کرد و گفت: آستانه تحمل مردم رو به کاهش است و با کوچکترین مشکلی عصبانی شده و از کوره درمی روند، بنابراین نیازمند آموزش بهداشت روانی برای مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسعود کوثری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ششمین جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان تهران گفت: مسئولان و نهادهای مربوطه باید اقدامات عاجل و اساسی جهت کاهش افسردگی و اضطراب مردم انجام دهند.

 

وی با اشاره به اقدامات گروه های جهادی در مناطق محروم تصریح کرد: یکی از فعالیت های خوب گروه های جهادی، ساخت و ساز در مناطق محروم است. این اقدام آنها نقش مهمی در کاهش نگرانی و استرس های مردم مناطق محروم داشته و آنها را آرام می کند.

 

وی با بیان اینکه رسانه ملی نقش مهمی در آرام کردن مردم دارد، اظهار کرد: نباید برنامه های صدا و سیما فقط مختص به نخبگان باشد بلکه باید به مردم هم اجازه حرف زدن بدهیم و در آنها ایجاد روحیه اجتماعی کنیم تا مشکلات خود را مطرح کنند.

 

کوثری با بیان اینکه فرهنگسراها باید به کمک دستگاه ها و نهادهای مربوطه بیایند، افزود: باید از پتانسیل فرهنگسرا برای حل مشکلات جامعه استفاده کنیم.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ،ورزش را یکی از راه های کنترل خشونت در جامعه عنوان کرد و افزود: لزومی ندارد فقط به دنبال ورزش های مدال آور باشیم بلکه هر نوع ورزشی می تواند نقش مهمی در کنترل خشونت و کاهش خشم اجتماعی داشته باشد.

 

همچنین، سرهنگ امیری، نماینده نیروی انتظامی در جلسه امروز گفت: نیروی انتظامی با شش پلیس و 84 کلانتری و پلیس امنیت، شبانه طرح های زیادی را در راستای امنیت جامعه برگزار می کند و آمارهای ما حاکی از این است که درگیری و نزاع رو به کاهش بوده است.

 

سرهنگ امیری با بیان اینکه بسیاری از مردم کشور به دلیل بیکاری از روستاها و شهرستان ها به پایتخت  مهاجرت می کنند، تصریح کرد: در صورتی که موفق به کسب و کار نمی شوند در حاشیه شهر تهران ساکن می شوند، این امر باعث بروز خشونت و جرایم بسیاری در حاشیه پایتخت می شود.

 

وی بر لزوم آموزش بهداشت روانی توسط دستگاه ها تاکید کرد و افزود: آستانه تحمل مردم رو به کاهش است و با کوچکترین مشکلی عصبانی شده و از کوره درمی روند، بنابراین نیازمند آموزش بهداشت روانی برای مردم هستیم.

 

قیاسی،نماینده دادگستری نیز در این جلسه گفت: یک ششم پرونده های دادگستری استان تهران را ضرب و جرح، توهین و تحقیر به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه خشونت سوءاستفاده از قدرت محسوب می شود، تصریح کرد: خشونت دو نوع است،خشونت تفکری و خشونت فیزیکی و بدنی لذا در واکنشی که شهروندان در مقابل خشونت نشان می دهند، یک درصد دچار بی حسی و ناتوانی می شوند که هیچ اقدامی انجام نمی دهند این افراد باید مورد حمایت واقع شوند.

 

وی با اشاره به میزان خودکشی در جامعه گفت: طبق اعلام دستگاه قضایی بیشترین خودکشی در تهران مربوط به مناطق جنوبی پایتخت است که دلیل آن هم عدم احساس کرامت انسانی و پایین بودن عزت نفس است.

 

قیاسی با اشاره به عوامل خشونت در جامعه خاطرنشان کرد: سهل انگاری در اقدامات پیشگیری از خشونت و ناهماهنگی های عملیات پیشگیری از خشونت از عوامل مهم بروز این پدیده در جامعه است.

 

وی با اشاره به جایگزین های مجازات حبس تصریح کرد: در قانون اساسی 92 پیش بینی شده است ما بایستی ساختارها و امکانات لازم را فراهم کنیم تا مردم به این سمت پیش بروند لذا مقرر شده است ،جایگزین های مجازات حبس صورت بگیرد تا زندانیان تحت آموزش های حرفه ای و شغلی قرار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی جامعه مطالبه گر خشونت است، افزود: مردم جامعه عدالت را در خشونت می بینند، می گویند باید قصاص کنید در حالی که قرآن کریم می فرماید: قصاص حق شماست ولی اگر عفو کنید، بهتر است.

 

این نماینده دادگستری با اشاره به راه اندازی کارگاه پیشگیری از خشونت در معاونت جرم دادگستری اظهار کرد: در این کارگاه ها اساتید دانشگاه ها حضور دارند، تکالیفی برای ادارات مشخص شده است، این سند تدوین و ابلاغ شده ، شهرداری تهران نیز دستور اقدام آن را داده و نتایج اجرایی در حال پیگیری می باشد.

 

قیاسی با بیان اینکه زنای به عنف 30 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در تجاوز به عنف افزایش چشمگیری داشتیم ولی آدم ربایی 25 درصد کاهش داشته است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی