سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

ثبت تصاویر سلفی امروزه به یکی از عادات جا افتاده بین جوانان تبدیل شده؛ عادتی که بی‌سروصدا در زمره اختلالات روانی قرار گرفته است.

آیا سلفی گرفتن نوعی اختلال روانی است ؟!به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه یکی از سرگرمی های بسیاری از مردم ثبت تصاویر سلفی و درج آن در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی است.

این عمل  از زمانی که گوشی های هوشمند به دوربین سلفی مجهز شده و این دوربین ها با پیشرفت تکنولوژی ارتقاء کیفیت پیداکردند؛ آغاز شد و در حال حاضر سلفی گرفتن برای بیشتر جوانان به عادت تبدیل شده است.

حال انجمن روانپزشکی آمریکا بیانیه جدیدی درخصوص افرادی که بیش از حد سلفی می‌گیرند منتشر کرده است. این انجمن، تمایل به عکس گرفتن از خود یا همان "عکس سلفی" را به عنوان اختلال روانی تایید و آن را با اصطلاح "سلفیتیس" یا Selfitis نوعی بیماری معرفی کرد.

لازم به ذکر است؛ در سال 2014 احتمال بیماری Selfitis در بین دانشمندان مطرح شد اما به نتیجه ای نرسید. اخیراً و به صورت رسمی تایید شد که این افراد در معرض خطر اختلال روانی قرار دارند. Mark Griffiths نیز که یکی از مشهورترین پزشکان جهان در این زمینه است این موضوع را تایید می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی