سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
ازدواج

یک مشاوره خانواده گفت: در دنیای امروز بسیار ضروری است که دختر و پسر قبل از اقدام برای ازدواج به مشاوران خانواده مراجعه کنند.

سیدعبدالله احمدی‌قلعه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با مطالعه‌ای گذرا در آداب و رسوم و فرهنگ‌های گوناگون، به سادگی متوجه می‌شویم که ازدواج و تشکیل خانواده یکی از اساسی‌ترین تصمیمات زندگی هر انسانی است؛ در واقع با ازدواج، فرد وارد دنیای جدیدی می‌شود و در این فضای نوظهور، هم تجارب خوشایند جدید و هم دشواری‌های نو پدید را پیش روی خود می‌بیند. از این‌رو ممکن است حتی در مواجهه با ساده‌ترین مسائل، دچار چالش شود.

این مشاور ادامه داد: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که زوجین با اولین مشکل، واکنش‌های متعددی از خود نشان می‌دهند که در برخی موارد، این کنش و واکنش‌ها بسیار غیرمنطقی و نادرست به نظر می‌رسد.

وی افزود: در ازدواجی که با دقت، درست و اصولی انجام شده است، بدون شک علاوه بر زوجین، خانواده‌ها، فرزندان و در نهایت جامعه در مسیر سعادت و آسایش گام برمی‌دارند و در مقابل، اگر این امر پسندیده حتی با اندکی بی‌دقتی، هیجان‌مداری و سبک‌شماری صورت گرفته باشد، نه تنها مقوله‌ای الهی نیست، بلکه تبدیل به مخزن مولد حوادث و دشواری‌ها می‌شود.

احمدی‌قلعه تصریح کرد: با اندکی دقت، به راحتی می‌توان به نقش مشاوران خانواده و ازدواج در تسهیل و بهبود شرایط پیش از ازدواج و تشکیل خانواده پی برد. گاهی نیاز به آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌های ارتباطی، گفتاری و غیر گفتاری از همان لحظه خواستگاری احساس می‌شود و در دنیای پیچیده امروز، بسیار ضروری است که دختران و پسران تلاش و پایداری برای یادگیری مهارت‌های ارتباطی را جدی قلمداد کنند.

این مشاور خانواده یادآور شد: با بهره‌گیری از جلسات مشاوره قبل از ازدواج، زمینه برای شناسایی زودهنگام مشکلات فراهم می‌شود و دو طرف به راحتی می‌توانند شرایط مطلوب و بهینه‌ای برای شروع زندگی مشترک ایجاد کنند. گاهی دیده می‌شود افراد، اندیشه‌ها و تفکراتی در مورد زندگی دارند که با تصورات منطقی و اصولی کمی زاویه دارد و اگر چنین موضوعی مورد دقت و توجه قرار نگیرد، می‌تواند در ادامه زندگی آسایش و آرامش زوجین را به هم بریزد و زمینه‌ساز چالش‌های بسیار بزرگ‌تری باشد.

وی تاکید کرد: یافته‌های پژوهشی بی‌شمار و تجارب چندین سال کار بالینی متخصصان گستره مشاوره خانواده و ازدواج، همواره نشان داده است که هم‌فکری و مشورت با مشاوران می‌تواند استحکام و پایداری یک ازدواج را بهبود بخشیده و دوام روابط گرم عاطفی را تقویت کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی