سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

مشاور تحصیلی درباره اهمیت جمع بندی دروس در روز‌های باقی مانده تا کنکور و روش‌های آن توضیح داد.

یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبان در روز‌های پایانی نحوه جمع‌بندی دروس برای آمادگی هرچه بهتر است و داوطلبان در این روز‌ها به جهت استرس ناشی از نزدیک شدن به کنکور گاه روش‌هایی را انتخاب می‌کنند که نه تنها به نفعشان نیست بلکه به زحمات چندماهه آن‌ها لطمه می‌زند.

روز‌های پایانی تا بزرگترین ماراتن علمی را اینگونه سپری کنید

امیر زنده نام مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه جمع بندی دروس اظهار کرد: جمع بندی در روز‌های باقی‌مانده تا کنکور با توجه به فرصت کم و استرس زیاد داوطلبان باید از دقت و حساسیت خاصی برخوردار باشد؛ اولین اصل از مطالعات جمع بندی شده و مفید، پرهیز از جسته گریخته خوانی است.

وی ادامه داد: بسیاری از داوطلبان به دلیل افزایش میزان استرسشان و وجود افکار مزاحم از قبیل اینکه بسیاری مطلب مانده که باید دوره کنم یا اینکه شاید بسیاری از مطالب را فرصت نکنم دوره کنم به صورت جسته گریخته در روز‌ها مطالعه می‌کنند که این کار‌اصلا درست نیست و مطالعات جسته گریخته باعث تشتت افکار‌می شود.

این مشاور تحصیلی دومین اصل مهم در رعایت مطالعات جمع بندی شده را استفاده از‌محتوی کم‌حجم است دانست و گفت: خلاصه نکات، جزوات خلاصه شده، لیست مطالب مهم و محتوی‌های یادآوری از این قبیل، بسیار مفید است و توصیه می‌شود دانش آموزان حتما از این گروه محتوا‌ها استفاده کنند.

زنده نام با اشاره به اینکه خلاصه‌ها در یادآوری مطالب کامل باشد و افزایش سرعت در روند مطالعات کمک کننده است، بیان کرد: اصل سوم در مطالعات جمع بندی استفاده روزانه و مرتب از تمرین‌ها و تست‌ها است.

وی ادامه داد: براساس این اصل تمامی دانش آموزان باید هرروزه درباره حداقل پنج موضوع درسی تمرین و تست لازم داشته باشند که با توجه به سطح مهارت و توانایی خود از ۵ موضوع منتخب تعداد تست‌ها را انتخاب کنند؛ بدیهی است که تعداد زیاد انتخاب تست باعث می‌شود که دانش آموز تا اخر وقت مطالعه نتواند به تمامی کار‌های خود برسد و استرسش بیشتر می‌شود.

روز‌های پایانی تا بزرگترین ماراتن علمی را اینگونه سپری کنید

مطالب کم حجم را در این روزها مطالعه کنید

زنده‌نام اظهار کرد: نکته بعدی که دانش آموز باید درباره این روز‌ها توجه داشته باشد در رعایت و درک راه حل‌های کوتاه پاسخ به سوال هاست و همانطور که می‌دانید یک سوال می‌تواند بیش از یک راه حل پاسخگویی داشته باشد بنابراین دانش آموز موظف است که کوتاهترین و موثرترین راه حل را فرابگیرد.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: دانش آموزان حتما باید در این ایام مواظب رعایت اصول علمی و بهداشتی در مطالعات باشند؛ مطالعه و نور مناسب، استراحت‌های مفید، پرهیز از یکجا نشستن‌های طولانی، مطالعه در مکان‌های آرام و کم صدا، پرهیز از مکالمات استرس آور با دیگران از اهم وظایفی است که دانش آموزان هنگام مطالعات جمع بندی شده باید توجه کنند.

زنده نام گفت: یک موضوع دیگر را هم مدنظر داشته باشند این است که مطالعه هر‌نکته جدید می‌تواند هم موثر و هم در همان حال مضر باشد! درک نکته جدید وقتی مفید است که دانش آموز سطح علمی مناسبی داشته و اصطلاحا در درس خود قوی است پس نکات جدید کمک بیشتری می‌کند، اما اگر‌دانش‌آموزی ضعیف با انواع نکات جدید آشنا شود این عمل می‌تواند موجب افزایش استرس شده و یادگیری تمامی این‌نکات هرکدام نیازمند صرف وقت زیاد و زمان زیاد در مطالعه خواهد شد که با توجه به فرصت کم شاید این کار شایسته نباشد پس بهتر است دانش آموزان بیشتر سرگرم تسلط بر‌مطالبی که بلد هستند باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی