سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی که در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: من می‌خواهم از منظر نظام صنفی به سازمان نظام روانشناسی نگاه کنیم چرا که واقعیت این است در بسیج مردم برای انقلاب اسلامی مردم حضوری گسترده‌ داشتند و یکی از کشورهای موفق در حوزه مشارکت مردم در شکل گیری نظام بودیم اما در سازماندهی مردم در حوزه‌های تخصصی منسجم و حساب شده توفیق نداشتیم.

وی گفت: یکی از حوزه‌هایی که ما در سازماندهی مردم به صورت تخصصی در آن موفق نبودیم، سیاست است، ما مردم را به صورت توده‌وار بسیج کردیم و مردم در انتخابات حضور گسترده‌ای دارند و تشکل‌هایی شکل گرفته است اما تشکل‌های شکل گرفته پس از پیروزی در انتخابات آنطور که مورد انتظار مردم است ظاهر نمی‌شوند و اغلب شعارهای انتخاباتی تحقق پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مازنی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری شوراها و مجلس شورای اسلامی می‌بینید که حضور مردم توده‌ای، عمومی و غیرمنجسم است، البته احزاب نیز فعالیت‌هایی انجام می‌دهند اما به تعبیر من کار این مجموعه‌ها با معنی واقعی حزب در دنیا فاصله دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مسائلی که ما باید جامعه را در آن راستا سازماندهی می‌کردیم و اکنون نیز باید به آن توجه کنیم و هنوز دیر نشده، حضور مردم در شکل دادن قدرت و جا به جایی عناصر دولت و پاسخگویی حاکمیان است که این کار با سازماندهی حضور مردم در قالب احزاب شکل واقعی به خود می‌گیرد.

همچنین سازمان نظام پزشکی که قدمت طولانی مدتی دارد، بسیاری از مسائل مثل اختلاف پزشکان، رابطه پزشک با مردم و دولت و بسیاری از مسائل در حوزه پزشکی را مدیریت می‌کند.

وی اظهار کرد: سازمان نظام روانشناسی یکی از سازمان‌های مهم در مدیریت و انسجام و ایجاد هم افزایی بین عناصر تعیین کننده در این حوزه یعنی روانشناسان و مشاوران با مردم و جامعه هدف است و پیش از اینکه این سازمان تأسیس شود جای خالی آن در نظام‌های صنفی در کشور بسیار حس می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مازنی گفت: روانشناسان و مشاوران پیر نمی‌شوند چرا که از عالمان عامل به علم خود هستند و عالم بدون عمل نیستند.

باید روانشناسی و مشاوره را بومی و اسلامی کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که روانشناسی و مشاوره را بومی و اسلامی نکنیم، صدای روانشناسان و مشاوران از آسیب‌های اجتماعی بلند است.

وی گفت: یکی از کارهای زیرساختی که در کمیسیون فرهنگی آن را مأموریت خود می‌دانیم، سازماندهی و ایجاد نظام‌های صنفی است و اکنون طرح نظام صنفی روزنامه نگاران و هنرمندان در مجلس در دست بررسی است و اگر به سازمان نظام روانشناسی از نظر صنفی نگاه کنیم، باید بگویم که باید روانشناسان و مشاوران کمک کنند تا با هم افزایی این نظام در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مازنی تأکید کرد: باید نظام‌های صنفی از سیاست تا روانشناسی را تقویت و دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب دکتر حاتمی به عنوان رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، گفت: از همه عزیزانی که در حوزه روانشناسی و مشاوره فعالیت می‌کنند، قدردانی می‌کنم؛ ما باید فرهنگ قدردانی و شکر را در جامعه ترویج دهیم.

وی با اشاره به صدور پروانه روانشناسی در نهادهای مختلف، گفت: روانشناسان نباید از چند نهاد پروانه کار بگیرند و ما آمادگی داریم تا در مجلس نشست‌های تخصصی برگزار و قوانین لازم را تصویب کنیم.

باید از سازمان‌های صنفی حمایت کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین مازنی تأکید کرد: ما باید از سازمان‌های صنفی حمایت کنیم زیرا این احزاب و سازمان‌ها و تشکل‌ها کمک می‌کنند تا زحمت و هزینه دولت کم شود اما متأسفانه دولت روز به روز بزرگتر می‌شود و می‌بینیم که اکنون ۹۰ درصد بودجه دولت جاری بوده و کمتر از ۱۰ درصد بودجه عمرانی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی در صدور پروانه، گفت: شما در سازمان نظام روانشناسی رقیب بهزیستی نیستید بلکه رفیق بهزیستی و سایر نهادهای دولتی هستید و همانطور که وزارت بهداشت و نظام پزشکی تعامل دارند، نظام روانشناسی و بهزیستی نیز می‌توانند تعامل داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی