سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران انواع بیماری های روانی در بین مردم را از مهمترین چالش جامعه برشمرد.

به گزارش ایلنا از ساری،مصطفی تبریزی بعداز ظهر امروز در نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره مازندران که در سینما سپهر ساری برگزار شد با اشاره به اهمیت روانشناسی انواع بیماری های روانی در بین مردم را از مهمترین چالش جامعه برشمرد.

وی گفت: همه بیماری های روانپزشکی را می دانند اما هیچ کدام از بیماران در حال حاضر مبتلایان به بیماری های خاص روانی نیستند و انچه که جنگ و فقر ایجاده کرده بیماری های روانی ایجاد شده هستند و روانشناسان باید بر این امر دقت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی  تهران گفت:  طی پرسش نامه ای تمام بیماری های روانی نوشته شده بود که در آن  چشم هم چشمی،تحقیر، استبداد و اینکه چه تعداد از افراد که مراجعه می کنند دچار این بیماری هستند مورد بررسی قرار گرفت.

تبریزی تأکید کرد: پزشکان باید با دید روان شناسی وارد بحث درمان شوند زیرا مشکلاتی که بشر در حال حاضر با آن روبرو است  در حیطه روان شناختی است نه روان پزشکی و جهان بینی امروز خالی از روان شناختی است.

وی گفت:بطور مثال بیان جملات نوازشی به اطرافیان تاثیر گزار است و مردم حرف زشت را بیشتر بهم می گویند و این نشان از عدم آگاهی مردم به حس نوازش گرایانه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی  تهران افزود: خجالت کشیدن در مورد نوازش کردن، نوازش طلب کردن و نوازش گرفتن نقص است و رفتارهای نوازشی که گاها مرد و زن از هم محروم می کنند به صورت پرخاش در می آید.و در مراکزروانپزشکی این محور بحث ها در جامعه ما زیاد است  باید مورد توجه قرار گرفته و ما روانشناسان باید از خودمان  شروع کنیم.

تبریزی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید نیز در این بحث ورود کرده و از ابتدا مهارتها را به کودکان آموزش دهد،عنوان کرد: بحث طلاق مهم است اما دربسیاری از زندگی هایی که طلاق ندارند اما زندگی روانی و بچه های روانی را تحویل جامعه می دهند.

وی گفت: هیچ علمی به اندازه عاشقی مهم نیست و رواشناسان  ما پیوند خورده با ادبیات باید باشند و  انچه از عشق می شود آموخت در ادبیات ما غنی است در حوزه عشق  هیچ کشوری در جهان نیست که اینگونه باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی