سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
قرص

محققان بار دیگر اذعان می کنند که مصرف داروهای ضدافسردگی موجب افزایش وزن می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همه پزشکان و متخصصان در مورد ارتباط مصرف داروهای ضدافسردگی و چاقی آگاهی دارند و بیماران هم این موضوع را می دانند.

طبق نتایج این مطالعه جدید، بیمارانی که داروی ضدافسردگی مصرف می کنند ۲۱ درصد بیش از دیگران با اضافه وزن ۲ تا ۳.۵ کیلوگرمی مواجه هستند.

به گفته محققان کالج کینگ لندن، این مطالعه اثبات نمی کند که داروهای ضدافسردگی موجب اضافه وزن می شوند بلکه فقط ارتباط آن را توضیح می دهند.

دکتر «رافائل گافور»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بیماران باید توجه داشته باشند که نباید به خاطر چاق شدن مصرف داروهای شان را متوقف کنند. آنها باید در این مورد با پزشک متخصص شان مشورت نمایند.»

وی در ادامه عنوان می کند که افزایش ریسک اضافه وزن در دو تا سه سال مصرف متوالی این داروها به اوج می رسد و تا ۶ سال بطول می انجامد.

به گفته محققان، در بین افراد دارای اضافه وزن، مصرف داروهای ضدافسردگی ریسک چاقی را تا ۲۹ درصد افزایش می دهد.

محققان به این دسته از بیماران تاکید می کنند که باید در زمان مصرف داروهای ضدافسردگی، رژیم غذایی سالم داشته و بیشتر ورزش کنند.

در این مطالعه ۱۲ داروی ضدافسردگی متداول مورد بررسی قرار گرفت: Remeron، Cymbalta، Zoloft، Effexor، Celexa، Prozac، Lexapro، Desyrel، Elavil، Paxil، Pamelor و Prothiaden.

کد خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی