سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
دانشجو

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که دانشجویان انگلستانی بسیار کمی احساس شادی می‌کنند و زندگی را ارزشمند می‌دانند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Independent، این روزها نگرانی‌های زیادی درباره سلامت ذهنی افراد جوان جامعه وجود دارد. نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که تعداد بسیار کمی از دانشجویان احساس شادی می‌کنند و زندگی خود را ارزشمند می‌شمارند.

نتایج بررسی‌های انجام شده روی 14هزار دانشجو نشان می‌دهد که سطح رفاه و تندرستی دانشجویان در حال تحصیل از افراد بین 20 تا 24 سال کمتر است.

براساس بررسی موسسه سیاست‌های آموزش عالی، تنها 17 درصد از دانشجویان احساس می‌کنند که زندگی آنها ارزشمند است؛ در حالی که این آمار در سال 2016، 22 درصد بوده ست.

بررسی تجربه آکادمیک دانشجویان در سال 2018 اعلام کرد که کمتر از یک پنجم دانشجویان، 17 درصد، در زندگی احساس شادی می‌کنند؛ در حالی که دو سال قبل این آمار 21 درصد بوده است.

این آمار کمتر از جوانان غیردانشجو است؛ یک سوم همه جوانان در گروه‌های سنی مشابه در زندگی احساس شادی می‌کنند.

دانشجویانی که زمان بیشتری را صرف تحصیل (30 تا 39 ساعت در هفته) می‌کنند، شادتر از افرادی هستند که برنامه درسی سبک‌تری دارند؛ همچنین این افراد رضایت بیشتری از انتخاب درس‌ها و دانشگاه خود دارند.

با این حال از هر پنج دانشجو تنها دو نفر، 38 درصد، فکر می‌کند که پول آنها ارزش واحد درسی را دارد.

در حال حاضر هزینه تحصیلات به بیش از نه هزار یورو در سال می‌رسد. وقتی از دانشجویان پرسیده شده که فکر می‌کنند این پول باید صرف چه کارهایی در دانشگاه شود؛ پاسخ بیش از نیمی از آنها، 57 درصد، «خدمات پشتیبانی دانشجویی» بود.

این گزارش بعد از راهپیمایی ماه گذشته دانشجویان بریستول در مرکز شهر منتشر شد؛ در این راهپیمایی دانشجویان خواستار کمک بیشتر در رابطه با مسائل بهداشت روانی دانشجویان در دانشگاه شدند.

از اکتبر سال 2016 تاکنون 10 نفر از دانشجویان بریستول از دنیا رفته‌اند، تنها سه نفر از آنها در سه هفته اول سال جاری فوت کرده‌اند.

نتایج مطالعه اخیر نشان می‌دهد راه طولانی در پیش است تا موضوع رفاه و تندرستی دانشجویان به درستی درک و حمایت شود و بتواند تاثیر مثبتی بگذارد.

مترجم: هانا حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی