سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
دانشیار رشته روانشناسی و رئیس مرکز مشاوره دانشگاه سمنان گفت: نازیبایی پنداری ظاهری در بین نوجوانان و جوانان، یک اختلال ناپسند شخصیتی در جامعه است.
‌شاهرخ مکوند حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز تبلیغ های بسیار گسترده و قارچ‌گونه جراحی های زیبایی جذاب با رنگ و لعاب مجازی، در ایجاد اختلال شخصیتی جدی به نام «توهم ‌نازیبایی» بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی گفت: معضل اجتماعی به نام ترویج فرهنگ ناپسند جراحی های گوناگون زیبایی برخواسته از نبود شاخصه های مطلوب تربیتی برای جوانان در بنیان خانواده هاست و به طور جدی گریبان گیر جامعه شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه سمنان در رشته روانشناسی افزود: به دلیل گسترش این معضل اجتماعی و بروز اختلال شخصیتی در نسل جوان جامعه، شاهد پیشی گرفتن از جوامع غربی در حوزه توجه به زیبایی و آرایش ظاهری شده ایم.
وی با بیان اینکه نیاز است تا این معضل روانشناختی به طور جدی واکاوی، بررسی و آسیب شناسی شود، گفت: در بین روانشناسان و صاحب نظران این سوال مطرح است که معضل اجتماعی زیباسازی ظاهری به دور از شاخصه های ذاتی تکامل فطرت انسانی حاصل یک خودشیفتگی تشدید یافته است یا چیزی به جز آن.
مکوند حسینی تاکید کرد: توجه به نشاط فردی و اجتماعی در راستای استفاده از نیروهای مثبت نهفته در شخصیت جوانان در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است و فرد به دلیل نداشتن اعتماد به نفس مطلوب با مشاهده کوچکترین نقص یا مشکل ظاهری، به جراحی های گوناگون زیبایی روی می آورد.
وی، خانواده و تربیت منجسم، سازمان یافته و روانشناسی شده برای جوانان را عامل اصلی افزایش اعتماد به نفس جوانان دانست.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه سمنان گفت: تربیت مطلوب به دور از محدودیت های زیاد و آزادی بدون مرز، می تواند در تحکیم و تقویت شخصیت جوانان و جلوگیری از ترغیب به زیبایی های ظاهری تاثیرگذار باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی