سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
استانها/ افسردگی

یک روانشناس گفت: ترس از آینده شغلی و نبود بازار کار مناسب برای بعضی رشته‌های تحصیلی دانشجویان باعث افسردگی آنان و ابتلا به انواع بیماری‌های روحی و روانی شده است.

علی خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشجویانی که دچار افت تحصیلی و بیماری های روحی می‌شوند، به رشته خود بی علاقه اند و به اجبار وارد دانشگاه شده‌اند گفت: متاسفانه به دلیل فشار خانواده‌ها به فرزندانشان، جوانان دانشجو با بی علاقگی وارد دانشگاه می‌شوند و نمی‌توانند آنطور که باید به تحصیل در رشته خود بپردازند.

خادمی با اشاره به اینکه میزان افسردگی بین دانشجویان افزایش یافته است ؛ وجود فضایی بدور از استرس و عدم تحمیل فشار های بیرونی به جوانان را در رابطه با انتخاب رشته و تصمیم گیری برای آیندشان پیشنهاد کرد و آن را راهی برای کنترل و کاهش افسردگی دانشجویان آینده دانست.

این روانشناس به بیان مصداقی پرداخت و تصریح کرد: رشته هایی مانند پزشکی که نیازمند دارا بودن شرایط روحی و روانی در فضای بیمارستان و تحمل سختی و مشقت فراوان است، مناسب هر فردی نمی باشد و همه‌ افراد توانایی حضور در این رشته را ندارند و نمیتوانند آن را با روحیات خود هماهنگ کنند، لذا خانواده ها باید روحیه فرزندان خود را در نظر بگیرند و اجبار آنها را به تحصیل در رشته‌های اینچنینی که علاقه‌ای نیز به آن ندارند، تشویق نکنند.

خادمی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه همه‌ موارد اشاره شده در بروز افسردگی در بین دانشجویان نقش دارند اما نمی‌توان از شرایط نامناسب تربیتی دانشجویان و عدم آمادگی آنان توسط خانواده برای مواجهه با فضای بیرون و مشکلات پیش رو در جامعه و بروز آن در خوابگاه ها چشم پوشی کرد که در نهایت باعث افسردگی یا پناه بردن آنها به مصرف مواد مخدر و گرفتاری در چنگال اعتیاد می‌شود.

دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد واحد ارومیه در پایان افزود: اساتید نقش موثری در بهبود روند زندگی دانشجویان دارند چراکه آنها روزانه با دانشجویان مختلفی سرو کار دارند و به نحوی جزو خانواده آنان محسوب می‌شوند و باید راهنما و سرمشق مناسبی برای آنان باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی