سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
گسترش زیرپوستی طلاق در جهان/ ایران جزو ۱۰ کشور کم‌طلاق دنیاست!

شاید برخی معتقد باشند طی یک دهه گذشته طلاق در کشورمان بیشتر شده، اما آمارها نشان می‌دهد این میزان همچنان نسبت به دیگر کشورهای جهان کمتر است و ایران در بین ۱۰ کشور کم‌طلاق دنیاست!

به گزارش خبرگزاری مهر «طلاق» این روزها نه فقط در ایران بلکه در دیگر نقاط جهان هم بیشتر از قبل رخ می‌دهد، با اینکه در کشورهای غربی آزادی‌های فردی گسترده‌تر است، با این‌حال آن‌ها هم تبلیغات زیادی را پیرامون زندگی مشترک انجام می‌دهند. البته در کشور که همیشه تاکید بر حفظ خانواده بوده و از همین رو هنگامی که دو جوان به مشکل بر می‌خورند، در مرحله اول بزرگ‌ترها پا در میانی می‌کنند تا مشکلات را حل کنند. حتی دادگاه هم در ابتدا مشاوره را پیشنهاد می‌دهد.

با این وجود در دو دهه اخیر فردگرا بودن در جامعه گسترده‌تر از قبل شده و زوج‌ها کمتر برای زندگی مشترکشان می‌جنگند. در این میان طبق آمارها اگر چه میزان طلاق در ایران در دهه اخیر رو به افزایش بوده است اما به دلیل جوانی جمعیت و بالا بودن آمار ازدواج در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان، ایران از لحاظ شاخص درصد طلاق به ازدواج هنوز به وضعیت قرمز نرسیده است و حتی در بین کشورهای منطقه وضعیت خوبی دارد، به طوری که رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران گفته: «در سال ۹۷ در کل کشور ۶۱۶ هزار و ۴۶۵ مورد ازدواج و ۱۸۲ هزار و ۸۷۸ مورد طلاق ثبت شده است.»

در ایران چه می‌گذرد؟

علی رمضانی رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق می‌گوید: «سال ۹۷ در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز و اردبیل به ترتیب بیشترین ازدواج ثبت شده است و همچنین بیشترین آمار طلاق ثبت شده به ترتیب استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، اهواز و آذربایجان غربی بوده‌اند.»

طلاق در دنیا چگونه است؟

طلاق این روزها در کشورهای اروپایی و امریکایی بسیار رایج شده است. علی رغم تلاش دولت‌ها برای پای یک سفره نشاندن خانواده‌ها؛ میزان طلاق روز به روز در حال گسترش است و این موضوع از عوامل مختلفی نشأت می‌گیرد.

لوکزامبورگ، اسپانیا و فرانسه بیشترین آمار طلاق را در دنیا دارند و هند، شیلی و کلمبیا به ترتیب کمترین آمار طلاق را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند. در اینفوگرافی زیر کم و کیف طلاق را در کشورهای مختلف جهان می‌بینید. البته بدیهی است این آمار، تمامی جهان را در بر نمی‌گیرد و کشورهایی که فاقد سیستم آماری درست‌وحسابی هستند در این بین جا مانده‌اند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی