سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
متخصص اعصاب و روان گفت: انگ و برچسب زدن (استیگما) مهمترین مانع برای مراجعه بیماران اعصاب و روان به مراکز روانپزشکی و تحت درمان قرار گرفتن آنهاست.
دکتر آرمان ضرغامی، در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بیماری های اعصاب و روان تحت تاثیر خرافات و سطح فرهنگی جامعه است، بیان کرد: در گذشته ای نه چندان دور به دلیل نا آگاهی برخی از مردم، مشکلات روانی افراد به عوامل ماوراء الطبیعه یا حتی شیطانی نسبت داده می شد.
رئیس بیمارستان دکتر شریعتی فسا افزود: اگرچه امروزه بخش زیادی از این عقاید نادرست از بین رفته است لیکن هنوز در ارتباط با بیماری های اعصاب و روان، باورهای اشتباهی در میان بعضی از افراد وجود دارد.
ضرغامی، با بیان اینکه هدف مهم بهداشت روان از بین بردن این عقاید خرافی است، اظهار داشت: قابل درمان بودن بیماری های اعصاب و روان و قابل پیشگیری بودن این بیماری ها از جمله مواردی است که جامعه باید از آن آگاه شود.
این متخصص اعصاب و روان ادامه داد: سلامت روان تنها نداشتن بیماری های اعصاب و روان نیست بلکه سازگاری فرد با خودش و دیگران، برخورداری از قدرت تطابق با شرایط محیطی، داشتن روحیه انتقاد پذیری و داشتن واکنش مناسب در برابر مشکلات و حوادث زندگی، از جمله مولفه های مهم سلامت روان به شمار می آید.
ضرغامی افزود: امیدواریم با ارتقای سطح آگاهی مردم و همکاری بین گروههای سلامت، برچسب زدن به بیماران مبتلا به بیماری اعصاب و روان از بین برود.
وی با اشاره به اینکه اختلالات روانی در زمره شایع ترین و ناتوان کننده ترین بیماری هاست، بیان کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی از هر چهار نفر یک نفر در طول زندگی خود به یکی از اختلالات روانی مبتلا می شود.
ضرغامی گفت: ما باید بیماری های اعصاب و روان را مثل سایر بیماری ها بپذیریم و برای درمان افرادی که به این نوع بیماری مبتلا هستند کمک و از آنها حمایت کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی