سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
دکتر زهره نجفی روانشناس و مشاور خانواده با توجه به روز دختر به موضوع مناسبی اشاره کرده و آن ارتباط عاطفی پدر و دختر است و در ادامه افزود :به عنوان یک والد به ویژه به عنوان یک پدر خوب است که توجه بیشتری به رابطه پدر ـ فرزندی داشته باشید و نقش خود را در این مساله نادیده نگیرید. اگر مادر هستید باید تلاش کنید به پدر و فرزند کمک کنید تا این رابطه را حفظ کنند.


 نجفی تاکید کرد : براساس تحقیقات  انجام شده زنانی که در کودکی توانسته‌اند در یک ارتباط عاطفی معنادار با پدر خود قرار بگیرند ،کمتر دچار استرس می‌شوند، تصویر مثبتی از مردان دارند، اعتماد به نفس بیشتری دارند و انتخاب‌ها و عملکردشان در زندگی بهتر از کسانی است که نتوانسته‌اند این ارتباط را شکل بدهند.‏

به گفته وی : در واقع این پدر است که دختر را به سمت دنیای نادیده ها سوق می دهد و به او دویدن ، پریدن و دیگر توانایی های فیزیکی را می آموزاند. پدر همچنین حامی همیشگی دختر در فعالیت های اجتماعی و هوشی است و به تربیت و آموزش او اهمیت زیادی می دهد. در ضمن پدر اولین مردی است که به عنوان نمونه جنس مذکر دختر با او آشنا می شود.

این روانشناس یاد آور شد : دخترانی که از کودکی با پدران خود ارتباط نزدیکی دارند و با هم وقت می‌گذرانند، معمولاً دخترانی با اعتماد به نفس بالاتر و قوی‌تر از سایر دختران هستند و در بزرگ‌سالی هم میزان موفقیت آن‌ها در حوزه‌های تحصیلی و کاری بالاتر می‌رود و ازدواج‌های پایدارتری هم خواهند داشت. درواقع، رابطه مناسب با پدر، تضمین‌کننده سلامت بیشتر دختران در سال‌های بعدی زندگی آن‌ها خواهد بود. 

وی افزود : از سوی دیگر، ارتباط مناسب پدر با دختر ،در سنین نوجوانی احتمال گرایش به هنجارشکنی توسط دختران را به‌طور جدی کاهش می‌دهد. در پژوهشی که در سوئد صورت گرفته است، از مرور پژوهش‌های حد فاصل سال‌های 1987 تا 2007، مشخص شد هرچه رابطه پدر با دختر بهتر و صمیمانه‌تر باشد، دختران احتمال کمتری دارد که سیگار بکشند یا مرتکب خلاف شوند، نمرات درسی بهتری می‌گیرند و می‌توانند دوستی‌های بهتری با دیگران برقرار کنند.

این مشاور خانواده  بیان کرد : مهم‌ترین تصویری که دختر نوجوان نسبت به یک مرد در ذهن دارد براساسرفتارها و خلق و خوی پدر شکل می گیرد، مخدوش شدن رابطه دختر با پدر درواقع الگوی جنس مخالف را درنظر دختر مخدوش می کند.پدران تاثیر بسزایی در رشد دخترانشان دارند که تنها محدود به دوران کودکی نمی شود.

دکتر نجفی در خاتمه افزود : پدر با رویکرد مثبتی به همسر ومشوق فرزندش که اورا لایق بهترینها میداند وبرایش وقت می گذارد وهمیشه برای فعالیت با فرزندانش حوصله هم دارد پدری عاشق است که عذر خواهی هم می کندو با مادرفرزندانش خوش رفتار و سازنده بهترین تجربه های مشترک است ، درواقع ازمردها هیولا نمی سازد بلکه سازنده بهترین تعریف اززیبا یی هاست پدری که دنیای زیبا را به دخترش می شناساند.


منبع:
صفورا میرزایی -تندرست نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی