سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
افسردگی

کارشناس مسئول سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: فراگیری مهارت‌های برقراری ارتباط می‌تواند به کنترل احساس تنهایی کمک کند.


شهره نصر در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به اینکه انسان یک موجود اجتماعی است که نیازمند روابط اجتماعی است، گفت: تنهایی و احساس تنهایی تعابیر متفاوت از همی دارند به طوری‌که زمانی صحبت از تنهایی می‌شود که فرد در اطراف خود کسی را نداشته باشد و به نوعی تنها زندگی کند اما مقصود از احساس تنهایی این است که ممکن است که فرد   تنها نیست ولی احساس تنهایی می کند.

وی با اشاره به اینکه احساس تنهایی در سالمندان می‌تواند باعث اضطراب و متعاقب با آن ایجاد اختلال در خواب سالمندان شود، ادامه داد:  نداشتن خواب کافی و با کیفیت می‌تواند باعث افسردگی و کاهش کیفیت زندگی و کاهش عمر افراد شود.

کارشناس مسئول سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه برای برطرف کردن احساس تنهایی در سالمندان باید شرایط زندگی آنها را تغییر داد، گفت: سالمندانی که به هر طریق توانسته‌اند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را قوی کنند دوستی‌های عمیق را در دنیای واقعی به دست بیاورند و به فعالیت‌های ورزشی و یا تورهای دسته جمعی گردشگری اتصال پیدا کنند، می‌توانند بر این احساس چیره پیدا کنند.

وی افزود: سالمندان با شرکت در فعالیت‌های اجتماعی می‌توانند اضطراب خود را تحت کنترل درآورند و این امر موجب می‌شود که خواب افراد سالمند بهبود و افسردگی آنها کاهش یابد.

نصر با اشاره به اینکه سبک زندگی بهتر می‌تواند در زندگی افراد موثر باشد، افزود: احساس تنهایی در سنین جوانی و نوجوانی نیز می‌تواند ایجاد شود و این افراد باید مهارت‌های برقراری با افراد را فرا گیرند.

وی  گفت: این افراد مهارت ارتباطی ضعیفی دارند و باید برای بهبود روابط  اجتماعی خود خوب گوش کردن راکه یکی از راه‌های برقراری ارتباط است فرا بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی