سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
میانسالی

افراد طی زندگی خود به تدریج تنهاتر می‌شوند و تفاوت‌های جنسیتی نیز در این تنهایی نقش دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، تحقیقات جدید به بررسی تنهایی در میانسالی و سالمندی پرداخته است و نشان می‌دهد که تنهایی با بالا رفتن سن، افزایش می‌یابد. زندگی انسان با روابط اجتماعی گسترده آغاز می‌شود، اما با گذشت زمان، دوستی‌ها کمتر شده، افراد درگیر زندگی خود می‌شوند و دوستان و آشنایان کمتری پیدا می‌کنند.

محققان اظهار کردند: مسیر تنهایی در میانسالی و سالمندی به جنسیت فرد بستگی دارد، مردان معمولا در دوران میانسالی و زنان در پیری این احساس را بیشتر تجربه می‌کنند.

محقق ارشد این تحقیق تیلمان وون سوست از دانشگاه اسلو نروژ و همکاران وی، اظهار کردند: تنهایی معمولا واکنشی به تناقض بین کمیت و کیفیت مطلوب زندگی اجتماعی و روابط واقعی اجتماعی است.

محققان افزودند: تفاوت جنسیتی در روند تنهایی افراد در سنین مختلف مشاهده می‌شود، زنان از 40 تا 80 سالگی با افزایش مداوم تنهایی روبروهستند و این در حالی است که تنهایی مردان از منحنی یو شکل(U) پیروی می‌کند که بیشترین تنهایی در سن 40 و 80 سالگی است و بین این سنین، کمتر است.

در این مطالعه، بیش از 5000 بزرگسال نروژی مورد سنجش قرار گرفتند و پاسخ سؤوالات آنان درباره نگرش و انتظارات نسبت به پیری بررسی شد. این مطالعه در دو سال 2002 و 2007 انجام شد.

محققان گفتند: "شرایط اجتماعی و محیطی در ایجاد تنهایی در مراحل بعدی زندگی نقش دارد. ناتوانی و نداشتن همسر با میزان بالاتر از تنهایی همراه است."

علاوه بر این، افردای که ویژگی‌های شخصیتی مانند ثبات عاطفی و برون‌گرایی دارند، از تنهایی کمتری در دوران پیری رنج می‌برند.

نتایج این تحقیق درباره پیشرفت تنهایی در طول عمر، در نشریه Personality and Social Psychology ارائه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی